Zajatci nákupních center

By in
No comments


Pokud vaše peněženka po každém nákupu zeje prázdnotou, doma se vám hromadí zbytečnosti, které už nemáte kam dávat, je třeba se zamyslet nad tím, že často nakupujeme jen pro nakupování samotné, aniž by to bylo třeba.
     Ze všech koutů nás lehce (někdy i těžce) nahlodává reklama, že něco nutně musíme mít.    

svoboda

      Opak je však pravdou – opravdu nemusíme!                          
Při návštěvě obchodního centra potkáváme zákazníky, kteří pomalými krůčky procházejí promenádou mezi jednotlivými obchody, ve svých nejlepších šatech, s vyšňořenými znuděnými dětmi, které uchlácholí koupí nových věcí.
Připomíná to trošku pohled na lázeňskou kolonádu, tam se návštěvníci prezentují podobným způsobem, jen prostředí je nesrovnatelné.

Smutné je, že těmto trendům podléhají i děti.  Zvykají si na způsob života, který je jim předkládán, vyžadují pak stále nové a nové hračky, trička s obrázky svých hrdinů, později nové typy mobilních telefonů a spoustu dalších zbytečných nesmyslů.

taška

Všichni si určitě občas rádi koupíme něco pěkného.                                                     Bylo by ale dobré si předem přesně vymezit částku, které jsme ochotni se vzdát.
Jakmile se totiž člověk dostane do obrovského nákupního centra s mnoha obchody – a platí to zejména pro ženy, které mají tendence se srovnávat, postihne je lehká nervozita, že vlastně nemají co na sebe, zrychlí se jim tep a do hlavy se jim vloudí myšlenky typu:

1.      co kdyby to vyprodali a ony o tak skvělou koupi přišly
2.      vždyť je to vlastně levné, tak ušetřím
3.      příště už opravdu odolám
4.      představují si, jak se již v onom svršku vznáší ulicí a všichni si je obdivně prohlíží apod.

A jsou v pasti! Úspory mizí a euforie z nákupu také dlouho nevydrží…

 
Řešením je – brát si s sebou na nákupy částku, kterou jsme ochotni oželet a nenaruší rodinný rozpočet a karty raději nechat doma.  Protože, co si budeme nalhávat, ženám, při pohledu na krásné oblečení či nádherné boty pevná vůle mizí, jako pára nad hrncem.

Zajatci nákupních center
Ohodnoťte příspěvek